Imprezy dla influencerów, czy warto uczestniczyć w branżowych spotkaniach?

Imprezy dla influencerów, czy warto uczestniczyć w branżowych spotkaniach?

W każdej branży organizowane są spotkania biznesowe. Zawsze z wielu powodów warto brać udział w takich wydarzeniach. Nie inaczej jest, gdy dotyczą one środowiska blogerów, vlogerów, strimerów i influencerów.

Twarzą w twarz

Branżowe konferencje to przede wszystkim okazja do bezpośredniego spotkania ciekawych ludzi zajmujących się tym samym, co Ty. Jest to szczególnie ważne w środowisku ludzi pracujących, jak na przykład blogerzy, w sieci, gdzie kontakt jest przed wszystkim wirtualny. Między innymi z tego powodu niektórzy mogą nawet mieć kłopoty z nawiązywaniem relacji tak zwaną twarzą w twarz. A branżowa konferencja jest dobrym momentem, żeby się przełamać. Ponieważ zawsze łatwiej nawiązać kontakt z kimś o podobnych zainteresowaniach, niż z obcym, z którym czasami nie wiadomo, o czym rozmawiać.

Dlatego „wśród swoich” nie trzeba się bać zadawania pytań, bo nikt nie stwierdzi, że jest głupie lub nie ma o czym gadać. A gdy jest się naprawdę „zatwardziałym” introwertykiem i nie wiadomo, jak zacząć rozmowę, wystarczy jedynie spytać: „Dobra była ta ostatnia prelekcja”. A potem to już wszystko pójdzie jak z przysłowiowego płatka.

Dzięki temu na pewno każdy z kłopotami interpersonalnymi przekona się, że takie nawiązywanie relacji nie jest aż tak trudne, jakby się mogło wydawać. Sukcesem będzie nawiązanie na jednym spotkaniu kontaktu z kilkoma osobami. Na kolejnych będzie już tylko lepiej.

Nauka od innych

Przede wszystkim na spotkaniach branżowych można się czegoś od innych nauczyć. Choćby tego, jak radzą sobie z rozwiązywaniem problemów, z którymi i Ty się spotykasz.

Można na przykład dowiedzieć się, czy w sieci można zarobić prawdziwe pieniądze? Jak blogowanie uczynić zawodem, który będzie przynosił spore wynagrodzenie?

Spotkania branżowe to także możliwość nawiązania takich kontaktów, które w przyszłości zaowocują bardzo dobrą współpracą, może nawet biznesową. Można na przykład stać się ekspertem na blogu jakieś platformy i na tym samym spotkaniu dowiedzieć się, w jaki sposób negocjować współpracę z innymi, aby na tym nie stracić?

Okazja do promocji

Wykłady, warsztaty, prelekcje lub panele. to również okazja do zapoznania się z aktualnymi informacjami, nowinkach lub szybkiego uzyskania odpowiedzi na pytania, których odszukanie w innych okolicznościach mogłoby zająć sporo czasu.

Dla wielu również bywanie na branżowych zlotach daje sporego kopa do dalszej pracy. Szczególnie, gdy bardziej doświadczone osoby z tej samej branży, nie traktuje się jak konkurencję, tylko fachowców, od których można się wiele nauczyć. Bezpośrednio wprowadzać ich pomysły i rady do swojej działalności lub je modyfikować na swoje potrzeby.

Spotkania dla influencerów to również jedna z okazji do wypromowania się w środowisku. Dlatego warto pojawiać się na nich regularnie i nie bać się mówić o tym, co się robi, o swoich dokonaniach lub planach i pomysłach.

Przybij piątkę z fanami

Eventy otwarte to często jedyne miejsce gdzie Twoi fani mogą Cię zobaczyć, porozmawiać i przybić z Tobą piątkę.

Poza tym zwykle takie branżowe spotkania kończą się także mniej formalnymi imprezami. I to też okazja, aby zaistnieć na polu towarzyskim.

Popularne imprezy branżowe

Blog Forum Gdańsk
Blog Conference Poznań
SeeBloggers
Blogotok
Blogowigilia
Och My Blog
Meetup

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.