E-mail działał i działa. Zwłaszcza w środowisku zawodowym, gdzie przeciętny pracownik spędza 30% swojego tygodnia pracy na czytaniu, odpowiadaniu na e-maile.
Pomimo alternatywnych środków komunikacji, takich jak messenger, Slack lub inne narzędzia do współpracy, zdecydowana większość ludzi aktywnie korzysta z poczty elektronicznej.
Poczta elektroniczna jest głównym kanałem komunikacji w miejscu pracy.
Jeśli więc myślisz o byciu freelancerem, założeniu firmy, agencji, posiadanie odpowiedniego profesjonalnego adresu e-mail jest niezbędne.
Dlaczego utworzenie profesjonalnego adresu e-mail jest ważne?
E-mail to często pierwszy etap nawiązywania kontaktów prywatnych, biznesowych i budowania relacji online.
To sprawia, że Twój adres e-mail jest kluczową częścią Twojej marki, którą powinieneś chronić i dopracować w jak największym stopniu.
Jako freelancer lub właściciel firmy nie możesz sobie pozwolić na wysłanie maila z adresu np. „halina139@wp.pl”.
Po pierwsze, na pierwszy rzut oka trudno jest ocenić, od kogo pochodzi wiadomość e-mail. Po drugie, nawet w przypadku bardziej poważnych e-maili, takich jak „jan.nowak@gmail.com”, odbiorcy Twoich e-maili nie mają łatwego sposobu na potwierdzenie Twojej tożsamości.
Każdy może utworzyć adres Gmail lub Outlook z dowolną nazwą. Jak potencjalny klient może potwierdzić, że jesteś tym, za kogo się podajesz?
Niechęć do inwestowania w profesjonalny adres e-mail wskazuje, że nie traktujesz swojej firmy zbyt poważnie. Dlatego potrzebujesz adresu e-mail, takiego jak imię.nazwisko@twojadomena.pl lub kontakt@twoja_nazwa.pl.
Pomysły na profesjonalne adresy e-mail
Poniżej pełna lista przykładów Twojego firmowego adresu e-mail. Styl adresu e-mail, który powinieneś wybrać, zależy od nazwy domeny.
Jeśli używasz nazwy firmy jako nazwy domeny, powinieneś wymieszać ją i dopasować do swojego imienia, nazwiska lub inicjałów. Jeśli potrzebujesz dodatkowych uprawnień, możesz również wskazać swoje stanowisko w firmie w adresie e-mail.
- imię.nazwisko@twojadomena.pl
(jan.nowak@blogmagazyn.pl) - imię@twojadomena.pl
(jan@blogmagazyn.pl) - nazwisko@twojadomena.pl
(nowak@blogmagazyn.pl) - inicjały@twojadomena.pl
(jn@blogmagazyn.pl) - Inicjał i nazwisko@twojadomena.pl
(j.nowak@blogmagazyn.pl) - stanowisko@twojadomena.pl
(ceo@blogmagazyn.pl) - dział@twojadomena.pl
(serwis@blogmagazyn.pl)
Ogólnie rzecz biorąc, wszystko, co zawiera Twoje prawdziwe imię i nazwisko lub inicjały, jest wystarczająco dobre i nie ma potrzeby zbytniego komplikowania.
Jeśli nazwa zarejestrowanej domeny to Twoje pełne imię i nazwisko lub samo nazwisko. Możesz użyć słowa wypełniającego, takiego jak kontakt lub poczta, lub możesz użyć swojego stanowiska lub inicjałów, aby uzupełnić adres e-mail domeny osobistej.
- kontakt@imienazwisko.pl
(kontakt@jannowak.pl) - poczta@imienazwisko.pl
(poczta@jannowak.pl) - biuro@imienazwisko.pl
(biuro@jannowak.pl) - stanowisko@imienazwisko.pl
(ceo@jannowak.pl) - imie@nazwisko.pl
(jan@nowak.pl)
Gdzie założyć adres email?
To bardzo proste i intuicyjne.
Każdy hosting udostępnia funkcje założenia poczty email.
Na przykładzie cPanel:
Wystarczy wybrać zakładkę EMAIL, podać nazwę użytkownika, hasło i przydzielić wolną przestrzeń dyskową na wiadomości.
Jeśli masz z tym problem, zobacz nasze usługi, zajmiemy się administracją bloga.
Najczęściej trafiam na adresy email ogólne kontakt@firma.pl lub biuro@firma.pl.
A jeśli są departamenty to:
bok@firma.pl
hr@firma.pl
przypomnienia@firma.pl