ThemeForest to najpopularniejszy na świecie rynek motywów premium dla WordPress’a. Themeforest od daty założenia (2008r.) zgromadził w swojej bazie już ponad 11,000 motywów WordPress.
Przyznacie że jest co oglądać i w czym wybierać.
Jak wybrać dobry motyw z themefores
Liczba dostępnych motywów jest oszałamiająca i początkowo może przytłaczać. Sam wybór jest trudny i można spędzić kilka dni wpatrując się w nie bezustannie i nie wyłonić tego jedynego.
Istnieje kilka szkół w doborze motywu pod bloga WordPress, które powinny pomóc Ci znaleźć coś odpowiedniego. skorzystaj z nich by ułatwić sobie życie i zaoszczędzić trochę czasu.
[dropcap bgcolor=”#1ebca4″ txtcolor=”#ffffff” style=”dropcap3″]1[/dropcap] Karta informacyjna motywu
Strona motywu zawiera cztery istotne informacje, które warto uwzględnić:
- Liczba sprzedaży – jeśli temat sprzedaje się w tysiącach, to znak że to dobry motyw, a deweloper będzie miał fundusze, na aktualizację i rozwój.
- Ocena motywu – dobre motywy przyciągną wysokie oceny i odwrotnie (zwróć również uwagę na liczbę ocen). Dobry motyw ma ocenę 4,5.
- Ostatnia aktualizacja – motyw WordPress, który nie był aktualizowany od jakiegoś czasu, jest bardziej podatny na luki w zabezpieczeniach i problemy ze zgodnością. Jeśli minęły już wieki od ostatniej aktualizacji, to znak, że projekt został już porzucony przez autora.
- Komentarze – sekcja komentarzy jest dobrym miejscem do szukania bardziej szczegółowych uwag kupujących. Pozwoli to również uzyskać wgląd w reakcję dewelopera i sposób, w jaki zazwyczaj radzą sobie z problemami.
[dropcap bgcolor=”#1ebca4″ txtcolor=”#ffffff” style=”dropcap3″]2[/dropcap]Zawężanie poszukiwań
Jeśli chcemy kupić motyw typowo pod bloga nie ma potrzeby tracić czasu na przeglądaniu rozwiązań dla portfolio, katalogów, portali itp. Warto zawęzić poszukiwania i skupić się na swojej kategorii.
Kategorie – Corporate, Creative, Blog Magazine, eCommerce, Retail, Entertaiment, Nonprofit, Technology, Education, Real Estate, Miscellaneous, Wedding, BuddyPress, Mobile
Tagi – Clean, Portfolio, Creative, Modern, Blog, Business, Responsive, Corporate, Minimal, Agency, Photography, Gallery, Personal, Fashion, Woocommerce, Shop, Magazine, Multipurpose, Parallax, Ecommerce, WordPress, One Page, Page Builder, Simple, Food, Elegant, Seo, News, Store, Video
Średnia ocen – ilość gwiazdek od 1 do 5
Sprzedaż – No sales, Low, Medium, High, Top Sellers
Data dodania – Dowolna data, W ostatnim roku, W ostatnim miesiącu, W ostatnim tygodniu, W ostatnim dniu
Cena – Możemy zdefiniować widełki cenowe
Kompatybilność – kluczowy wskaźnik dla stron opartych o sklep, społeczność czy wielojęzyczność, dla prostych blogów bez znaczenia.
Motyw WordPress dla początkujących
Polecamy dla początkujących, opierająca się o trendy, popularność, sprawdzone rozwiązania i kupowanie na zapas.
- Motywy drogie i “wypasione”
- Najczęściej kupowane
- Często aktualizowane
Początkujący bloger najczęściej sam nie wie, czego chce i o zgrozo podobają mu się skrajności. Z założenia jego blog ma być minimalistyczny, klasyczny… ale czy na pewno?
Skoro wchodzisz w świat motywów premium to nie znasz jeszcze ich możliwości, prostoty obsługi i extra zawartości jaką oferują.
[quotes quotes_style=”bquotes” quotes_pos=”center”]Bo ten motyw to ma 3 rodzaje gallerii, strony do recenzji, slidery, mega menu i jeszcze kilka zbędnych pierdół których nawet nie znam.[/quotes]
Super! Wyłączysz wszystko, co teraz zbędne, pozostanie tylko pewność, że motyw będzie mógł rosnąć razem z Tobą. Zmiana koncepcji, dodanie nowego modułu, modnej funkcji? Może przemodelowanie strony głównej? Bez stresu, taki motyw na pewno to obsługuje, wystarczy zajrzeć i włączyć w panelu administracyjnym.
Nie daj się zauroczyć DEMO motywu
Demo motywu to nic innego jak strona skrojona na miarę i wymuskana pod każdym względem. Nagłówki, kategorie, menu są jednakowej długości a zdjęcia w jednej tonacji kolorystycznej i wysokiej jakości. Widzicie to? To fajnie, bo na waszym blogu może być zupełnie inaczej.
Piszę o tym, ponieważ treść na bloga często trzeba robić trochę pod motyw. A może się okazać, że do upragnionego efektu trzeba edytować setki starych postów.
Estetyka i UX na stronie demo nie jest przypadkowa. Na starcie nie myśl o przebudowie wszystkiego.
Zmieniając kroje i rozmiary fontów, szerokość sidebara itp. psujemy całą spójną koncepcję.
Np. Demo przedstawia 2 posty z full size zdjęciami na stronę, a font nagłówka ma 42px i Line Height 60px, to jest cały urok tego motywu. Kombinując jak za wszelką cenę zmieścić 4 posty a fonty zmniejszyć do 16px styl, design i prostota pójdzie się j….
Poprawianie fabryki nie jest dla początkujących.
Support motywu
W paczce z motywem premium dostaniesz dokumentację i dodatkowo dostęp do pomocy i materiałów developera, które przyszykuje, może to tylko będą odpowiedzi w komentarzach na stronie motywu a może dodatkowe wsparcie z tutorialami video, faq i forum pomocy.
Wsparcie techniczne:
– jest wykupione czasowo na 1 rok
– często ma klienta w d…
– o ile raczy odpowiedzieć to pomoc nie obejmuje wtyczek zewnętrznych lub pomocy ingerującej w kod produktu
– jest po angielsku
Słowem podsumowania
Wybór motywu nie jest łatwy.
Jeśli przeglądasz darmowy motyw, zawsze możesz go zainstalować, aby go przetestować i odrzucić, jeśli ci się nie podoba.
Jeśli wybierzesz motyw premium, chcesz mieć pewność, że dostajesz to, czego oczekujesz, w przeciwnym razie jest to strata pieniędzy.
Nie spiesz się więc i starannie wybierz coś dla siebie.
<3 Pierwszy motyw kupiłam właśnie, bo miał być czysty i przejrzysty, a później wszystkie niedobory wtyczkami uzupełniałam.
Dobry poradnik dla użytkowników ThemeForest.